Great inventions no 1

 
Det är mycket som är lite sisådär här i Storbritannien. Som till exempel att varmvattenpannan bara värmer två gånger om dagen, om man inte programmerar in en extra uppvärmning om man vill unna sig ett bad men ändå ha diskvatten till kvällen. Eller att Virgin som levererar internet sänker hastigheten för alla i ett område om en person laddat ner "för mycket" under en period. Eller att ugnen inte kan ställas in på en viss temperatur eftersom den värms genom öppen gaslåga vilket ger en väldigt ojämn uppvärmning.
 
Men vissa saker får de faktiskt till. Det är det ni ska få en inblick i genom den här nya lilla serien av inlägg.
 
Först ut är en antiperspirant som åtminstone jag aldrig hört talas om förr, trots att det är Dove som producerar den. Dove Maximum Protection Cream. Man använder den på kvällen, eftersom man under natten oftast har en någorlunda jämn kroppstemperatur och deon har möjlighet att kalibrera. Sedan håller den i 48 timmar, även om man duschar. Det allra bästa är att den verkar funka också. Jag tycker mig dock ha märkt att den inte pallar ett träningspass på den andra dagen, men jag har å andra sidan oftast använt den på eftermiddagen efter simning, och inte direkt innan läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0