Elektroniska recept - bra eller anus?

 
För en som inte hämtar ut mediciner så ofta känns hela grejen med elektroniska recept fortfarande lite spännande. Varje gång det har blivit ens tur och man går fram till disken så känns det lite grand som rysk roulette. Ska receptet finnas där eller inte? Det är som betalningar på internet, jag tror det inte förrän jag ser det.
 
Igår stack jag inom Apoteket för att hämta ut en ny laddning preventivmedel. Väntade på min tur, stack fram mitt körkort och väntade på domen. No. "Nej här finns inget recept, vad var det du ville hämta ut?" "Ja, där hade du två hämtningar kvar, men receptet har gått ut." Ja, men tack för den. Jag frågade sist hur många jag hade kvar, men tänkte inte på att också ifrågasätta giltighetstiden. 
 
Ni som känner mig väl vet att jag inte precis är känd för att vara ute i god tid. Ni som är bekanta med sjukvård i Lund vet att det inte alltid är snabba vändningar. Som tur är upplyste Amelie mig om att det finns öppen mottagning på Södertull, så jag kunde få ett recept i tid i alla fall. 
 
Visst, det är jäkligt bekvämt att inte behöva hålla reda på sina recept själv och behöva komma ihåg att ta med dem, men det är liiite liite jobbigt att inte ha kontroll också. Så, bra eller anus? Det får väl bli ett bra anus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0