Liebsterawards

 
Det finns tydligen något som heter Liebsterawards, och jag har fått en sådan av min kusin Tove. Man kan sedan skicka vidare den till bloggar man tycler om, så länge de har färre än 200 läsare. De bloggarna jag läser har nog fler än så, så jag får helt enkelt bara svara på frågorna - för sådant tycker jag alltid är kul!
 
 
1. Om du tänker bort allting sånt som lön, möjlighet att få arbete, utbildning och så vidare - vad hade du då allra helst velat arbeta med? Jobba som barnmorska eller sexolog och bara snacka sex och kärlek hela dagarna, alternativt journalist som får åka på roliga, spännande uppdrag.
2. Vad arbetar du med/utbildar dig till idag? Utbildar mig till jurist. 
3. Vad har du för minne som du plockar fram när du behöver muntra upp och peppa dig själv lite extra? Jag tror inte riktigt jag jobbar på det sättet. Jag använder mig nog mer av ignorans och målbildning. 
4. Hur sover du - på mage, rygg eller sidan? Eller kanske som Pippi, med fötterna på kudden? Sover alltid på sida, helst vänster. Jag har försökt övertala min kropp att trivas men att somna på rygg, men det känns helt omöjligt. 
5. På tal om Pippi - vilken är din favoritbarnboksfigur, nu eller som liten? Jag minns faktiskt inte riktigt... Tror både Ronja Rövardotter och Emil låg högt på listan.
6. Vilken är den bästa årstiden och varför? Sommaren, eftersom jag blir så lycklig bara av tillvaron, och jag slipper ha axlarna uppdragna till öronen. Jag känner mig som en isglass hela vintern, och längtar bara efter att få börja smälta. Gillar att åka skidor och att traska i nysnö, men helt ärlig - hur ofta får man göra något av det som Skånetös? 
7. Om du skulle få reda på att du skulle åka bort till en öde ö i fem år - vilka fem saker skulle du ta med dig och varför? Om jag får ta för givet att jag inte behöver gå hungrig eller törstig: Något att anteckna på/i/med, böcker, first-aid-kit, en hund (det kan väl räknas som sak?) och solkräm.
8. Vilka är dina tre bästa respektive sämsta egenskaper? Varför? Tre bästa: Glad, omtänksam och noggrann. Tre sämsta: Lat (och skjuter upp allt till sista minuten), rädd (rädd för att bli skrämd, för att få ont, för att dö o.s.v.) och dåligt minne. Varför? Det beror nog på situationerna. 
9. Vad har du för laster/beroende? Chips, choklad, pasta, mat, kärlek/närhet och umgänge.
10. Om du vore ett djur - vilket djur skulle det vara och varför? En omtyckt hund (alltså inte vakthund utan snarare familjehund), för att jag skulle bli gosad med, uppskattad och få umgås med människor. 
11. Du får helt plötsligt veta att du inte får bo kvar i Sverige, du måste flytta utomlands om två veckor. Var flyttar du och varför? San Francisco, för att jag är helt betuttad i staden och omnejden, för att jag förstår språket och för att vädret är bättre än här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0