Men, bananen är ju uppochner!

Får väl inleda med att be om ursäkt för min inaktivitet de senaste dagarna. Jag ligger i hårdplugg för ögonblicket, och totalt sett har jag haft ett väldigt späckat schema. Får se när det lossnar... 
 
Tänkte i alla fall slänga in ett snabbt tips till er!
 
 
Jag såg något program om apor för ett par år sedan, och lärde mig då att apor öppnar bananskalet "underifrån", genomatt knipa ihop knoppen. Den delar sig då och det är hur enkelt som helst att börja skala. Så som jag alltid förr öppnade dem, genom att knäcka skaftet, var ju inte helt bulletproof. Det är baske mig denna metod.
 
Nåja, åter till rättshistoria!
Birger Magnusson (Birger Jarl) efterträds av sin son, Magnus Birgersson (Magnus Ladulås), som i sin tur efterträds av sin son, Birger Magnusson.
... Kunde ingen ha skickat lite namnförslag till dem?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0