Stackars Petronella

Petronella är sjuk... Ja, min kära dator alltså. Inte nog med att hon blir överhettad och tjuter med fläkten konstant, nu har även batteriet dött. Det laddas inte, utan datorn fungerar bara så länge sladden är i. Jag försöker att inte starta henne i onödan. Nu gör jag det för att kolla upp en grej till Ivars present, vilket jag inte kan göra på hans dator där han kan se det. Så småningom ska jag ta mig tid att tömma en av mina två externa hårddiskar och sen fylla med alla mina bilder och musik och annat viktigt, innan Petronella dör och allt går förlorat. Försöker spara ihop pengar till en ersättare, men samtidigt vill jag spara pengar till vår Frankrike-skidresa, skidresa med familjen och förhoppningsvis resa till Storbritannien i vår. En dator börjar dock få ganska hög prioritet.

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Gor det med detsamma! Direkt! Nu! Du kommer aldrig att forlata dig sjalv om du forlorar dina bilder!

2011-12-22 @ 13:15:23
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Mia

Min dator Ing-Britt har varit så i tja...typ mer än ett år! Fungerar inte utan att ha sladden i osv. Men hon är pigg och kry annars, skulle dock behöva en omformatering så här på ålderns höst...

2011-12-23 @ 15:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0