Kvällsmål

Gårdagens kvällsmål tog mig tillbaka till barndomen. Jag, Jonas och Malin satt på övervåningen i Lilla Harrie och tittade på Björnes magasin. Jonas i fåtöljen, Malin i soffan närmast sidokudden och jag tätt intill henne. Man tittade på den lilla färgTVn men kunde samtidigt snegla på den ännu mindre svart&vita TVn som av någon outgrundlig anledning ett tag stod vid sidan av. Mamma var bortrest och pappa stod i köket och kom så småningom upp med ett stort fat fyllt med varma mackor och en kanna Earl Grey-te. "Dessa är bara ost, dessa är ost och skinka, på de här finns det tomat och här är de med senap."
Igår körde jag ost, skinka, tomat, oregano och grillkrydda, och Indian Spice-te.

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Vilken nostalgitrip! Och så väl beskrivet!



Jag minns inte helt säkert varför den svartvita TVn stod där, men jag tror det var så att färg-TVn gick sönder vid något tillfälle och medan den var på reparation så ställde pappa dit den svartvita. När färg-TVn sedan återvände så fick den svartvita naturligtvis stå kvar.

2011-07-08 @ 16:24:32
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0