Grön hiss, grön diss

Har käkat två gröna pastarätter till lunch de senaste dagarna. Först röran till höger, den som fick dissen. Pasta med grönmögelostsås (smält grönmögelost och creme fraiche). I vanliga fall blir det gott, och det var gott även den här gången vid de första tuggorna, men efter ett tag blev det bara för mycket! Kunde knappt äta upp. Jag måste helt enkelt lära mig att det funkar allra bäst med Gorgonzola, inget annat!
Igår däremot lyckades jag bättre med min gröna röra, den till vänster på bilden. Bucatini (Barilla n. 9), tre rejäla klickar turkisk yoghurt, tre rågade teskedar pesto och lite extra parmesan. Mmmmmmmmm!

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Det där låter precis som min pasta pesto. Fast jag brukar ha i lite hackade gröna oliver också.

2011-06-10 @ 12:11:07
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0