En regelrätt frulle

 
Under flera år har jag och Ivar hållt oss till en slags frukost. Två ägg, gärna hårdkokta och två frukter. "Blir ni verkligen mätta av det?" JA, testa själva. Och man står sig på det.
 
Nu har vi däremot börjat tröttna på kokta ägg, och varierar lite. Eller ja, varierar kanske inte så mycket, utan har bytt ut mot yoghurt istället. Ivar gillar fruktmüsli, men jag tycker torkade frukter är blä och kör min egen stil istället. 
 
Ekologisk naturell yoghurt från Hjordnära, rejält med kanel och ingefära, lite Fibrex, fullkornshavregryn, pumpakärnor, linfrön, sesamfrön, solrodfrön och "lite" socker. Ja, SOCKER! Det är så jäkla förbjudet att erkänna att man käkar rent vitt socker nu för tiden. Men vafan. Jag käkar mycket hellre rent socker än olika giftiga sötningsmedel. Och faktiskt hellre rent socker när det är det jag är sugen på än sylt, eftersom det inte är det jag är sugen på. Dessutom kommer man knappt från tillsatser i köpesylt. 
 
Blev halvt (helt) frustrerad när jag skrev förra stycket. Måste bara få ur mig det här:
Jag kan bli nipprig, även om jag vet att det inte överhuvudtaget är min ensak, när folk vill "leva hälsosamt och äta nyttigt - för kroppens skull" och därmed byter ut allt socker mot sötningsmedel. Helt ärligt. Tror de verkligen att aspartam och andra kemikalier är bättre för kroppen än lite vitt socker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0