Optimala helgen

 
Den här helgen var nog en av de bättre på länge. Det kanske blir ett sådant inlägg där jag bara radar upp allt som hänt, men det får ni ta. 
 
I fredags jobbade jag på kansliet, men när datorn hängde sig och vägrade samarbeta mer bytte jag om till träningskläder och sprang ett par varv i parken istället. Det var helt mörkt ute, så jag kutade på som aldrig förr eftersom jag kände mig konstant jagad av diverse mördare och spöken. Avslutade med femtio utfallssteg som gav mig en rumpträningsvärk som fortfarande sitter i. Det här minijoggingpasset var perfekt uppvärmning inför simhoppsträningen, där den riktiga uppvärmningen bestod av styrka och hoppningen hade en och en halv bakåt från trean som mål. Visst satte jag den, förvisso i bubblor, men ändå! Första gången så som den ska sättas och andra gången platt på rygg. Härligt!
Ivar hade sedan bjudit hem en kollega med tjej och vi hade en trevlig kväll med några gin & tonic och popcorn. 
 
Lördagen inleddes med en allergisk reaktion. Mitt under frukosten började mina näsborrar domna bort och sticka, varefter jag upptäckte att hela bröstet, armarna och ansiktet var rödflammiga. En dusch och en antihistamintablett senare kunde jag hoppa in i pappas bil och åka ut i svampskogen. Vi hittade inte så mycket svamp, men det är ändå härligt att åka ut och leta. Ett par trattkantareller, bleka taggsvampar och Karl-Johan fick vi dock i korgen. 
 
På kvällen träffade jag mina gamla kursare från rättspsykologin. Käkade på Curry Hut i Malmö, tog en öl på Jetzt och sedan gick jag och Mimmi vidare till ännu en bar för öl och snack. Sen hade jag självklart precis missat ett tåg och skulle få vänta i evigheter på nästa, så jag fick snällt hoppa in i en taxi för hemfärd istället. 
 
Efter ett par timmars sömn åkte jag och mina blondiner ut till Bjärreds Saltsjöbad för att kallbada. Kallt var det sannerligen, 6-7 grader i vattnet, men som väl var: lite fler grader i bastun. Tre dopp blev det och sedan satt det ofantligt fint med Murres gourmetsoppa och hallonpaj. 
 
Helgen avslutades med middag och spel hos Sanna och Johan. Gott kött, god efterrätt, gott sällskap och ett kul spel. Även om det blev lite senare än alla fyra nog tänkt var det helt klart värt att få kämpa sig ur sängen imorse!
 
Alltså: Träning+vänner+drinkar+middagar+familj+natur=underbar helg!

Kommentarer
Postat av: towe

låter som en underbar helg! hoppas du får en fin vecka :) KRAM

2013-11-26 @ 04:09:01
URL: http://towem.blogg.se
Postat av: Josefine Anerland

Gud vilken fin bild!

2013-11-26 @ 12:48:05
URL: http://josefineanerland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0