Lucia

Igår var det ju Lucia, och i vanlig ordning tillbringades eftermiddagen på badet. Jag kom dit fem, barnen skulle vara där kvart över. Dock var allting ca 1,5h försenat, tack vare Den andra sporten (för att inte nämna "namn", framöver kallat Das). Jag kände lite att Das kunde köra de löjligare tävlingarna efteråt, istället för att ogenerat försena hela evenemanget, eller i alla fall banta ner programmet och strunta i onödiga saker såsom inmarsch på varje gren, speciellt eftersom vissa bestod av tre personer. Men, det är så det alltid varit i klubben, och så kommer det väl fortsätta. Det är inte första gången jag förbannar Das, och antagligen inte heller sista.

Så, i 90 minuter satt jag och glodde på det här (ja, mesta tiden såg det ut så, sen hände något i en minut, sen den här synen igen);

 

 

Ytters tråkigt. Jag satt och gosade med Ivar och åt lussekatter. Till slut började man se ljuset i tunneln, men ack, det var fortfarande lång väg kvar. Fjöntigaste tävlingen skulle köras och inleddes med ett uppträdande som nog inte roade många andra än ett fåtal från Das, och det verkade aldrig ta slut. Tyvärr satt jag nära högtalaren, och mina öron led av den dåliga inspelningen som skar genom luften, värre än en mygga i ett tyst tält. Jag ska inte bara vara bitter, personerna i fråga har några gånger roat mig, men sannerligen inte igår. Och sannerligen inte i fyra minuter. Och sannerligen inte när hela Das-skiten försenat programmet alldeles för länge redan.

 

Tillslut tömdes Das ut ur bassängen och hoppuppvisningen kunde dras igång. Olika sorters hopp visades upp och presenterades, en promotion för att få fler intresserade av simhopp. Sen kom Luciatåget:

 

 

 

 

Ser bättre ut än hur det låter, men jag njuter alltid av det ändå, och speciellt på bild! När Luciatåget simmat över bassängen utan några släckta ljus eller drunknade barn avslutades det hela med fackelhoppet, en spektakulär avslutning som aldrig är lika spektakulärt på film, och därmed struntar jag i att lägga upp min film här.

Efter att ha tagit för mycket plats, för lång tid, försvann märkligt nog alla från Das, som vanligt, och kvar var endast några från simhoppet som fick ta tag i all städning. Jag tycker ärligt att Das borde skämmas! Jag slår till och med vad om att Das-tränare fick betalt för planeringstid av möget.

 

Ja’ ä inte bitter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0