20.11.2009:2

Ekonomiska framtidsplaner

 

Jag lovade ju igår att berätta om mina tre ekonomiska framtidsplaner, så nu ska ni få höra!

 

Spela: Jag funderar på att börja spela på internet. Typ poker. Men jag är egentligen jäkligt negativ mot det. Så jag kommer vänta lite med detta, och sätta upp regler. Reglerna kommer bl.a. vara att ALDRIG ladda mer än hundra kronor på spelkontot, små vinster blir stora till slut. Endast spela med vinsterna som kommer från de ursprungliga 100 kronorna. Skiter det sig så slutar jag. Aldrig låta det bli ett beroende, utan får jag ingenting för mina 100 kronor så blir det helt enkelt inget av denna planen. Dessutom ska jag först läsa på m spelregler och så så att jag är ett proffs innan jag börjar satsa pengar på det.

 

Sälja: Jag sålde saker på Esplanaden för några månader sedan med Elnus. Det gick relativt bra, men folk var ju oförskämt snåla, så mina finare kläder ska jag börja sälja över internet.

 

Bloggen: Min blogg ska minsann bli stor och bringa stor rikedom till mig. Det är anledningen till att denna blogg startades, och nu håller jag på att läsa på om vad man ska skriva om, hur man ska skriva och andra tips från ”blir rik på din blogg”-sidor. Snart ska jag kanske sjunka så lågt att jag börjar göra reklam för min blogg på msn, facebook och genom att skriva kommentarer till andra. Oooooohhhh. Men det blir först på måndag, för det är då räknaren börjar ticka. Och jag skäms en aning för det här påhittet.

Mitt problem är ju att för att hålla kvar sina läsare måste man skriva om något intressant, men jag har inget intressant att skriva om. Jaja det löser sig. I värsta fall får jag börja lägga upp dagens outfit, önskeoutfits osv. Problemet är ju att jag inte precis tittar runt på internet och drömmer om kläder jag skulle vilja köpa. Men det löser sig.
Sex borde ju locka läsare, men jag vill inte skriva om mitt eget privata sexliv så då måste jag ljuga eller bara skriva allmänt om sex och det vill jag inte. Hm, illa att man inte har någit stort intresse eller ämne som skulle få folk att vilja läsa ens blogg. Typ hår, teknik, smink, inredning. Ah! Har ni tips så kommentera.

TACK!

 

En sak jag måste göra innan jag börjar aktivera mig ekonomiskt på internet är ett möte på banken, försöka fixa ett safe-konto så jag kan använda mig av vid osäkrare förhållanden. Det blir i nästa vecka!

 

Farväl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0