sjätte oktober nollnio

Ja, det här har ju inte gått så bra. I helgen var jag uppe i Kattvik, Ivar hade två vänner på besök från Holland. Det resulterade i ett minus på 700kronor i kassan. Mat, kanelbullens dag, golf, bowling och bensin kostar.
Det blåste hejdundrans mycket, så golfen blev ett par hinkar var på drivingrangen istället för nio hål som det var tänkt. Bowling har jag inte ägnat mig åt sedan tidiga tonår, men det gick förbluffande bra ändå.

Och havet var vilt. Hela piren var översvämmad, båtarna låg ca två meter högre än normalt och båtägare som fortfarande hade sina båtar i försökte förjäves hindra dem från att skadas mot kajen. Men det var en behaglig och avslappnande helg.

Nu ska jag dricka kaffe, fortsätta virka på mitt laptopfodral och väcka Ivar. Senare ska vi analysera två inredningsbörcker jag lånade på biblioteket igår och planera veckans måltider (en del av vår sparapengarplan) och jag har föreläsning om rätten klockan två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0