116: Snuskigt

Fy Farao vad måndagstvättare är snuskiga!
När man kommer ner där nu så ligger det kläder överallt; i maskiner, på maskiner, på golvet, i tumlare, på tumlare och ännu mer på golvet. Och ludd överallt och folk stänger inte dörrarna till torkrummet. Och folk hämtar inte upp sin tvätt i tid, så på maskiner ligger flera olika tvättar. Gött om ens tvätt blir blandad med nån annans. Man får skylla sig själv om man är så lat att man inte hämtar i tid. Jag tog hit mina dyra underställ, skitskraj att nån ska stjäla mina kläder.
Herregud jag glömde min äggröra på spisen, fick kuta men den hann inte brännas.
Jag körde en fuling i tvättstugan. Vår tvättstuga består av 11 tvättmaskiner, 4 tumlare, två torkrum med fläkt och ett mangelrum. Jag är skitnöjd.
MEN, när alla maskiner körs, innebär det ett litet slagsmål om torktumlarna. Jag vill oftast tumla mina kläder, och idag när jag kom ner för att tvätten var klar fanns det två tumlare lediga. Den nya toppmoderna och en vanlig. Jag hade en svart tvätt i en tumlare redan, men nu hade jag två tvättar, en klar och en klar om två minuter. Så la jag in den första, men i den äldre tumlaren så jag kunde ha den lite större tvätten i den nya. Sen gick jag för att hämta den andra tvätten, och då kommer en annan tjej ner för att lägga in sin tvätt i tumlaren. Jag rev ut mina kläder ur maskinen, och hörde hur hon gjorde detsamma, och sen, jävlar vad jag skyndade för att komma till tumlaren först. Men samtidigt fick det ju inte synas att jag var så oförskämd, så det var den snabbaste powerwalken jag någonsin åstadkommit, snubblande nära språng.
OCH JAG VANN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0