127: Partynight

Ay caramba!
Igår, första partykvällen på ett tag. Jag hade skitkul!
Jag gick till simhoppet först, lärde mina barn en och en halv volt framåt och sittvolt bakåt. Sen rusade jag mot Trastvägen där jag FORTFARANDE hade min cykel (sen i lördags). Jag cyklade hem så snabbt det gick utan att trilla och dö. Supersnabb dusch, blanda en dippa, klä på mig, sminka mig och snurra ihop håret i en knut. Jag var inte klar när flickorna kom, men jag hade förvarnat dem.
Bra musik, lite nostalgitripp till perioden när jag bodde på Esplanaden och vi festade fyra dagar i veckan till Ida Corr (Let me think about it), Guru Josh (Infinity) och Samim (Heater). Knaprade chips och salta pinnar, och började så småningom spela drinking games med Ivar och Eric. Vid elva stack vi tjejer till Hallands, vissa lite mer berusade än andra, vissa på cykel och vissa i taxi. När vi kom dit var det kö. Lång kö. Vi bestämde oss för att försöka komma in på nån korridorsfest, och hur enkelt var inte det? Vi kom in i huset, och tog sen hissen ner till klubben, baboom baboom, de bad oss betala, men vi slapp hela kön.
Sen, välbehövd shake, oj vad längesen det var! Dans dans dans, hela kvällen. Vakterna skrattade åt mig och Elna, hon påstår att de skrattade med oss. Jag hade sjukt kul. Jag träffade även några från förr, mest nämnvärd för dagen: PEREMIL! Det var otippat. Vid halvtvå åkte Mia, Natta och Amelie hem, vid tjugo i åkte Viktor hem, och vid kvart i försökte jag och Elna ta oss hem. Efter att bara ha druckit vatten under kvällen, och dansat i värmen, var det SVINKALLT ute. Tack och lov för yogan; andas, andas dit det smärtar, tänk bara på andningen. Det var faktiskt så kallt att det gjorde ont.
Jag ringde Ivar som var hos Eric, och försökte få honom att komma ner till mig. Det slutade med att jag spenderade två timmar hos Eric med musik, stark drink och en berusad Ivar. Cyklade hem vid fyra, borstade tänderna, gned mina ömmande fötter och rasade i säng. Sen vaknade jag som vanligt klockan nio som jag alltid gör när jag festat dagen innan. Prick klockan nio.




Kommentarer
Postat av: Malin

Det dar var anda relativt likt min kvall igar. Fast vi hade fest har. Vid fyra stack gasterna hem och prick klockan nio vaknade jag! Alldeles fantastiskt redo for en dags arbete...

2010-02-06 @ 19:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0