Banta bestämt: Skaffa magsjuka - Tappa två kilo på en dag

Jag har inte uppdaterat sen nyår, för jag tänkte vänta tills jag fått bilderna från Malin, men skit samma nu. Nyår var trevligt, bra middag och bra efterföljande "tolvslagsfest" hos Mia och Håkan. Provade att röka cigarill för första gången, tänkte att det väl inte skulle vara så farligt eftersom cigarren på julafton var helt okej. Uäää, jag slutade aldrig spotta, det var snuskigt äckligt.

MALIN, SLUTA LÄSA HÄR!

Igår hade vi mysig familjeafton. Mamma & Pappa, Jag & Ivar, Malin & Marcus, Jonas & Ann och Sparris på ett hörn. Vid tvåtiden åt jag och Ivar en soppa här hemma, jäkligt god, jag åt mig proppmätt. Sen mådde jag illa. Jag tänkte inte så mycket på det, utan trodde bara jag hade ätit lite väl mycket. När vi sedan mötte upp alla på Fellini för att äta mådde jag inte hallon. Och en mindre flexibel restaurang får man leta efter, inga barnportioner här inte! Jag kände ju på mig att jag kanske inte skulle äta alldeles för mycket, så jag fick beställa in en antipasti istället för en Pappardelle al fungi e prosciutto som jag egentligen ville ha.
Men de två skinkbitarna jag fick i mig av min Antipasti Misti fick inte precis göra ett långbesök i min mage. Nog sagt om det, jag funderade starkt från att stanna hemma från bion, men pappa övertalade mig att följa med. Så, in till Malmö för att se Avatar i 3D. När pappa svängde runt för att parkera fick jag snabbt och smidigt slinka ur bilen för att förnedrad huka i vägkanten och spy som vilket aspackat fyllo som helst. Tillbaka till Avatar. Den timmen jag såg var bra, resterande två fick jag sitta jävligt stilla och försöka sova för att inte bli tvungen att huka över biotoaletten en tredje gång. Det gick inte så bra, det var svårt att sova, obekvämt trots Ivars stöttande arm, och vibrationerna från det mäktiga ljudet gjorde mig åksjuk. Jag klarade de två sista timmarna iaf, men sen var det kört. Man hade inte längre tillgång till toaletterna, utan tackar så mycket, där satt jag inne på bion och spydde i en Ica-kasse.
Imorse ställde jag mig på vågen, två kilo lättare än normalt, och därmed underviktig istället för idealviktig enligt BMI-skalan. Jag antar att jag lider av vätskebrist, så jag har fått i mig två dl vatten utan att spy under förmiddagen. Ivar har lämnat mig för att åka ut till en frusen sjö med pappa, men innan dess köpte han hem Proviva och Coca Cola till mig. Jag sög snabbt i mig ett glas proviva genom ett sugrör, kändes stabilt som fan, och har nu påbörjat mitt glas med Coca. Men däremellan slog hungern till ordentligt, så jag var tvungen att stoppa i mig lite vinägerchips. Eftersom magen kändes stabil kunde väl inte det skada? De kunde det, jag sitter här illamående som fan, och försöker stabilisera med coca cola, men utan att chocka magen. Oh ve, oh ve. Och jag är fortfarande hungrig.
Jag tror jag ska titta på några avsnitt Skins, eftersom jag slukade Cougar town på ett dygn och där inte finns mer att se. Försöka koka en alaska pollock som jag kan äta.
Ciao

Kommentarer
Postat av: M

Stackare! Jonas blev ju också magsjuk, det kanske är samma grej ni haft. Hoppas du blir bättre, kram/M

2010-01-04 @ 19:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0