362: LeAnn Rimes

Jan har gett mig ett smeknamn, från första dagen, Leann Rimes, han tycker jag liknar henne. Njaaaaa?
Idag hade vi satt väckarklockan på halv nio, jag satt och tjattrade med Murre, facebookade och bloggade till halv två. Bra Kattis. Klockan nio kom vi upp ur vår lyxiga king size-säng med stärkta vita lakan. På med hotpants (oh, endast i detta land), linne och träningsskor, ner i lobbyn och beställde en natt till här för MYR 193, och gick sen till gymmet. Haha! First time, man ser INTE Kattis på ett gym. Jag tränar gärna, men är ganska negativ till gym. Speciellt när de inte är särskilt lyxiga. Jaja, jag underhöll mig i princip bara på löpbandet, så så jäkla imponerande var väl inte min vistelse där. Och gissa om jag gillade det! Massa siffror! Jovars. 7km/h i tio minuter, sen intervallträna i en kvart och sen promenera lite till. 2,5 kilometer, 150 kcal, hastighet - aaaaah, mycket gosig statistik. Jaja, när svetten blev för jobbig, och Ivar höll på att kräkas så avbröt jag. Ivar tränade lite mage och bröst, jag gick och solade. Dock utan solkräm, det handlade bara om tjugo minuter och klockan var inte ens tio på morgonen. Mhmmm, efter att vi simmat våra tjugo längder, eller ja, jag fuckade och gjorde hälften idag, satt vi en stund på poolkanten, sen märkte jag att jag började bli lite rödlätt. Sprang upp, dushade och kletade in mig i Aloe Vera aftersunlotion. Precis i rätt stund! Nu har jag äntligen fått lite märken efter bikinin, man kan ana dem. Jaja, jag är fortfarande blek som en komage, men har i alla fall pyttelite streck.
Vi bestämde oss för att besöka Gurney drive, alla försöker få oss att ta taxi hela tiden, eller i alla fall buss. Jag har fått för mig att det beror på att vi bor i ett ganska bra rum på ett av de lyxigare hotellen här, och de tror att vi är lite pryda, rika, lata, klena, uppnästa, whatever, inget av det stämmer ju in. Vi funderade på att ta bussen, hittade inte den, utan promenerade istället. Efter en timmes promenad svettades vi som fan. Ungefär så mycket jag någonsin svettats. Det rann i ansiktet, låren klistrade ihop, skinkorna gled mot varandra (Ja det är inte ofta jag får rövsvett, det här är en sensation!) och linnet satt som fastklistrat mot ryggen. Jävligt snuskigt. När vi var framme vid Gurney Plaza kutade jag efter en restaurant med "AirCon" och servetter så jag kunde torka nyllet. Det blev Nando's, en portugisisk grill-restaurant, som fick förse oss med frukost. Ivar beställde in en 1/4 Hot piri piri chicken with rise and salad, och jag tog en Mild piri piri chicken strips with rise and salad. Mums! Jag hällde dessutom på lite extra Garlic piri piri sauce. Anledningen kan ni läsa i mitt diet-inlägg.
Vi tog en runda i shoppingcentrat, alla sju våningarna snabbkollades igenom, en BH inhandlades för MYR 5, dvs typ 12 kronor. Najs. När vi kom ut tog vi sikte mot Starbucks, men hittade en Jan på vägen dit. Eller ja, han hittade oss. Vi satte oss med honom, redde ut lite planer och problem, och efter någon timme fick jag äntligen gå till Starbucks och köpa min efterlängtade Frappuccino. Den satt fint. Hem tog vi en taxi, MYR 15, ja ni kan ju räkna ut själv hur mycket det blir, multiplicera med 2,5. Jag har svettats klart för idag.
Jan har gett mig ett smeknamn, från första dagen, Leann Rimes, han tycker jag liknar henne. Njaaaaa?
Igår morse hade vi satt väckarklockan på halv nio, jag satt och tjattrade med Murre, facebookade och bloggade till halv två. Bra Kattis. Klockan nio kom vi upp ur vår lyxiga king size-säng med stärkta vita lakan. På med hotpants (oh, endast i detta land), linne och träningsskor, ner i lobbyn och beställde en natt till här för MYR 193, och gick sen till gymmet. Haha! First time, man ser INTE Kattis på ett gym. Jag tränar gärna, men är ganska negativ till gym. Speciellt när de inte är särskilt lyxiga. Jaja, jag underhöll mig i princip bara på löpbandet, så så jäkla imponerande var väl inte min vistelse där. Och gissa om jag gillade det! Massa siffror! Jovars. 7km/h i tio minuter, sen intervallträna i en kvart och sen promenera lite till. 2,5 kilometer, 150 kcal, hastighet - aaaaah, mycket gosig statistik. Jaja, när svetten blev för jobbig, och Ivar höll på att kräkas så avbröt jag. Ivar tränade lite mage och bröst, jag gick och solade. Dock utan solkräm, det handlade bara om tjugo minuter och klockan var inte ens tio på morgonen. Mhmmm, efter att vi simmat våra tjugo längder, eller ja, jag fuskade och gjorde hälften idag, satt vi en stund på poolkanten, sen märkte jag att jag började bli lite rödlätt. Sprang upp, duschade och kletade in mig i Aloe Vera aftersunlotion. Precis i rätt stund! Nu har jag äntligen fått lite märken efter bikinin, man kan ana dem. Jaja, jag är fortfarande blek som en komage, men har i alla fall pyttelite streck.
Vi bestämde oss för att besöka Gurney drive, alla försöker få oss att ta taxi hela tiden, eller i alla fall buss. Jag har fått för mig att det beror på att vi bor i ett ganska bra rum på ett av de lyxigare hotellen här, och de tror att vi är lite pryda, rika, lata, klena, uppnästa, whatever, inget av det stämmer ju in. Vi funderade på att ta bussen, hittade inte den, utan promenerade istället. Efter en timmes promenad svettades vi som fan. Ungefär så mycket jag någonsin svettats. Det rann i ansiktet, låren klistrade ihop, skinkorna gled mot varandra (Ja det är inte ofta jag får rövsvett, det här är en sensation!) och linnet satt som fastklistrat mot ryggen. Jävligt snuskigt. När vi var framme vid Gurney Plaza kutade jag efter en restaurant med "AirCon" och servetter så jag kunde torka nyllet. Det blev Nando's, en portugisisk grill-restaurant, som fick förse oss med frukost klockan två. Ivar beställde in 1/4 Hot piri piri chicken with rise and salad, och jag tog en Mild piri piri chicken strips with rise and salad. Mums! Jag hällde dessutom på lite extra Garlic piri piri sauce. Anledningen kan ni läsa i mitt framtida väder, ekonomi och diet-inlägg.
Vi tog en runda i shoppingcentrat, alla sju våningarna snabbkollades igenom, en BH inhandlades för MYR 5, dvs typ 12 kronor. Najs. När vi kom ut tog vi sikte mot Starbucks, men hittade en Jan på vägen dit. Eller ja, han hittade oss. Vi satte oss med honom, redde ut lite planer och problem, och efter någon timme fick jag äntligen gå till Starbucks och köpa min efterlängtade Frappuccino. Den satt fint. Hem tog vi en taxi, MYR 15, ja ni kan ju räkna ut själv hur mycket det blir, multiplicera med 2,5. Jag hade svettats klart för dagen.
Kvällen gick åt till att boka resa till Langkawi och äta samma mat för tredje dagen i rad på Red Garden. Har man väl hittat något som funkar tar man gärna det dagen innan en tretimmars båttur.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Frukost är alltid bra. ;)

2010-06-11 @ 03:27:47
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0