199: Helgens bravader

Okej, som ni märkt har jag ju varit en aning frånvarande i helgen. Här kommer schemat:
Torsdag: Då skrev jag ju tenta, vilket självklart skulle firas med fest. Och mycket fest blev det, lite för mycket kanske. Vin, spel och korttrick hos mig till tre-fyratiden. Hampus, Mimmi, Viet, Alex och jag. Lite för sent kanske eftersom det sen blev

Fredag: och jag skulle upp vid sju för att vara på jobbet klockan åtta. På ett eller annat sätt lyckades jag vakna i tid och hiva i mig havregrynsgröt och ta en dusch, och ändå vara på jobbet i tid. Skamsen som en gris, bakis som en aktiv vulkan (ni förstår liknelsen?) och trött till tusen gjorde inte åtta timmars förpackningsrivande helt njutbart.
Hem och försökte sova en halvtimme, för att sen släpa mig till badet och träna barnen i två timmar, hem och ta en dusch och rafsa ihop en partystass, för innan jag hunnit samla mig från kvällen innan var det dags igen. Jag, Carro, Alex, Fredrik och hans tre vänner. Till Carro för att käka apgoda biffar, dricka mina två cider och cykla till Herkules, för att sen komma hem vid tre och somna som en stock.
Lördag: Ingen vila, ingen ro. Mamma och pappa ville rasta benen, så jag hämtades vid nio för att åka till Vallåsen och köra en favorit i repris. Inte lika bakis som föregående dag men inte särskilt pigg heller efter två nätter med alldeles för lite sömn. Skidåkningen gick dock okej, och solen strålade och folkmassan lös med sin frånvaro till skillnad från förra helgen. På kvällen fick jag Biff a la Rydberg i Kävlinge, och sov där.


Söndag: Mamma körde hem mig och Kiwi till Lund vid lunch, jag åt lite, rastade Kiwi och begav mig till badet. Fyra timmars tävling, det gick oväntat bra för mina hoppare. Hem, städa, rulla sushi och äntligen kom Ivar hem. Magarna putade efter den groteska mängden sushi, jag somnade framför filmen bara för att sedan bli väckt och uppmanas gå ut med Kiwi vid midnatt. Ugg. Gick och la oss, pratade någon timme och sov sen gott tills jag vaknade pigg som en lärka på
Måndag: idag, och gick ut med Kiwi, gjorde kaffe, ägg och smoothies till frukost och cyklade till föreläsningen. Nu har jag kommit hem, gått promenad med Kiwi och spenderat alldeles för mycket tid på att skriva detta inlägget. Tack och hej, nu ska jag plugga.
Tschüss!


Kommentarer
Postat av: Caroline A

Du måste lära mig att rulla sushi!!

2010-03-16 @ 21:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0