230: Mys-Ivar

Jag gick ju upp rackarns tidigt igår för att jobba, när jag sen kom hem vid halvfyra hade han lagat soppa till mig, och sa att jag skulle käka den, fräscha till mig och vara redo för en överraskning tjugo i sex. Hur redo ville han inte riktigt säga, så tjugo i sex stod jag nytvagad, fullt sminkad och iklädd nystruken  skjorta. Vi cyklade iväg, rakt upp - där strök jag ett av alternativen, konsert på mejeriet. Nästa misstanke - bio eller restaurang. Bio blev det, och bra bio blev det!
Shutter Island, hur har jag kunnat läsa negativa omdömen om den? Så. Jäkla. Bra.
Jag ångrar oftast att jag går på bio, för filmerna är dåliga och då kunde jag lika gärna väntat tills de kom ut, men den här! Jag hade nästan kunnat se den igen på bio.
Sen gick vi hem, hade Earth Hour i vardagsrummet, sovrummet, hallen och toan, men skruvade fram klockan till sommartid i köket så vi med gott samvete kunde laga fläskfilé, ugnsbakad potatis och en stor sallad. Mums.
Halv tolv satt vi med maten och ett glas vin framför oss. Jag somnade GOTT kvart i ett.


Kommentarer
Postat av: Trixie

Avundsjuk faktiskt...

Om amn klickar på din salladlänk kommer man till Nyströms gastronomi. De sysslar med catering. Undrar om man kan beställa hem dem en fredagkväll?

2010-03-28 @ 19:00:12
Postat av: My

hejhej, allt bra med dig idag? :)

2010-03-28 @ 19:09:39
URL: http://mydarnell.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag brukar trycka på städlänkarna, och drömma mig bort, men de har bara hemstädning i storstäder, aldrig i Lund =(

2010-03-29 @ 10:08:48
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0