327: Igår - bra, idag - bort


Okej. Igår såg jag ut såhär, den svarta Berghainkvällen till ära. Svart linne, svart klänning, svart kjol, svarta strumpbyxor, svart diadem, svart hårband, svarta örhängen, svart sminkning, svarta heels, svarta naglar. Det är ju ganska najs ändå. Det är nog förresten första gången jag har svarta naglar, funderar på att ha kvar det i några dagar och känna efter. Jag har haft rosa naglar, röda naglar, bordeaux naglar, men allt som oftast har jag naturligt färgade naglar, genomskinligt nagellack.
Sen kan jag ju känna idag, att vad fan Katarina. Hur stort projekt skulle det vara att tvätta bort sminket innan jag gick och la mig igår? Jag känner mig liksom inte riktigt lika frän idag.
Känner mig snarare en aning sunkig. Ska nog tvätta bort kladdet strax, och äta frukost för min mage skriker.
Men tills dess lyssnar jag på Siestafestivalens spotifylista. Ganska bra faktiskt. Ganska avundsjuk på Hanna som ska dit. Och dessutom, jag lyssnar inte bara på musik. Jag gör inte någonting också. Jag avundas INTE Elna som jobbar på torget i detta vädret. Jag är ganska glad att det inte är jag som står där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0