Delft

Eftersom jag är jäkligt betuttad i det holländska blåvita porslinet åkte vi en dag till dess blåa färgs hemstad - Delft. Jag var på jakt efter en fin skål med lock som jag kunde ha till mina smycken, och möjligtvis också en lite tekanna. Vi gick runt i affär efter affär men hittade inget pangobjekt. De flesta hade samma skräp för en någorlunda peng och en kollektion med finare mycket dyrare ting. När jag och Ivars vänner satte oss ner för att käka lunch pilade Ivar iväg för att fylla på pengar på bilen. På vägen hittade han i ett litet marknadsstånd en fin fin skål och lyckades köpa den för ett bra pris. Med den saken ur världen kunde vi njuta av staden lite mer. Pågående jazzfestival, marknad och maffiga kyrkor - jag blev romantisk i sinnet av att promenera runt i denna charmiga lilla pittoreska stad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0