243: Vårtecken

Har varit på seminarium, sedan lämnat in första filmen från mitt Projekt: skapa, och slås bara jag sticker näsan utanför dörren av hur härligt väder det är. Speciellt efter ett par dagar i Båstadstrakten, där våren ännu inte har intagit tillvaron till fullo. Det var ruskigt kallt där, men här, här är det underbart. Det gör inte ont i fingrarna om man lämnar vantarna hemma, man behöver inte knöka in en kofta under jackan och man fryser inte häcken av sig när man ska springa. Istället blir jag helt filosofisk, vill dricka vin på en uteservering, gå promenader och shoppa. Jag har dock blivit någorlunda målinriktad på att spara pengar till Asien nu, så jag låter bli att shoppa. Men jag kikade in i en skoaffär idag, och blev överdrivet förtjust i ett par GANT-seglarskor. 1200 kronor - någon som vill bidra?
Och jag kommer ju behöva köpa en digitalkamera innan jag åker, tar sats redan nu och håller ögonen öppna.
Oh ja, jag drömmer... Det är ju inte ens säkert att resan blir av. Blir den inte det kommer jag i och för sig ha mycket pengar på sparkontot att göra annat för. Typ sola solarium och lura i alla att jag visst åkte till Asien, och att det inte finns någon regnperiod i Thailand.
Suck.
Förresten, när jag cyklade in i cykelskjulet här hemma nu så lyckades jag få en spindeltråd i ansiktet, och plötsligt förvandlades cykeln till en häst. Underligt hur man binder känslor till händelser så mycket. Får man aldrig annars spindeltråd i ansiktet? Jo - uppenbarligen, men det vill inte hjärnan inse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0