Underbara Ivar

När jag kom hem från simhoppskickoffen i söndags, utan någon som helst röst och med smärtande hals kändes det som att landa i himmelriket. Ivar hade dukat fram en rejäl fika och kokade ihop en dunderkur för min hals. Den smakade överjävligt äckligt, men han sympatidrack lika mycket som jag var tvungen att dricka. Apelsin, citron, honung, grönt te och whiskey - kokas och dricks varm.
Efter det hade han bokat bastun och gjort i ordning en väska med grejer till Hamam-bad. När vi kom ner doftade det härligt av oljor och vi öste på ordentligt med vatten på stenarna så det ångade till fullo. Pressade svett i en kvart - ut och pusta, en kvart till - ut och pusta och en sista kvart med extra hög värme och ånga, samt "handdukskonster" som vi lärt oss på Elysium. Efter det gick vi ut och sköljde av oss och sen började hamamandet. Massage med olivoljetvål och skrubb med tvätthanske och hett vatten.
Jäkla
Härligt!
Kurade senare ihop oss framför Breaking Bad och mös tills vi somnade.

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Får jag skicka min man på kurs hos er?

2011-09-03 @ 13:29:06
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0